Team

Elke leerling groeit met goede begeleiding en ondersteuning van school. Ons team bestaat uit docenten, onderwijsondersteuners en andere professionals.

Mentorschap

Op het Meforta College JeugdzorgPlus is de docent ook de mentor van de leerlingen waar hij of zij les aan geeft. Deze mentor regelt hij het ontwikkelingsperspectiefplan, de planningen en de verbinding tussen school, groep en ouders. De mentoren voeren maandelijks individuele gesprekken met hun leerlingen om samen doelen te stellen. Door deze intensieve samenwerking van de mentor en de leerling kunnen we de ontwikkeling van de leerling goed volgen en inspelen op bijzondere onderwijsbehoeften.

Begeleiding in de klas

Voordat school begint, neemt de docent contact op met de pedagogisch medewerkers van de leefgroep. Zo zorgen we ervoor dat de communicatie tussen school en groep zo efficiënt en constructief mogelijk verloopt. Alle docenten en onderwijsondersteuners zorgen op hun vakgebied voor een uitdagende leeromgeving, waarin iedere leerling zich cognitief, sociaal-emotioneel en qua arbeidsvaardigheden zo goed mogelijk kan ontwikkelen. De mentor houdt hier de regie over.

Vakdocenten

Leerlingen krijgen sportonderwijs van een vakdocent sport en krijgen praktijkvakken van een onderwijsondersteuner.

Gedragswetenschapper

Een gedragswetenschapper ondersteunt de docent in de begeleiding van de leerlingen.